Scandia C-standardundervogn med 1,20 m endeperron til privatbanernes 2-akslede C-vogne med akselafstand 7,22 m, længde over puffer på 12,99 m
Byggesættet består af ætset bundplade
med akselgafler, bremser, trin, åbne endeperroner
, messingprofiler og støbte detaljer, som fjedre med dråbelejer eller rullelejer, kakkelovn , den
egenartede Aalborg-kokskasse samt toiletrør.
Undervognene benyttedes i talrige leverancer, jf. nedenfor.
Byggesættet er dog først og fremmest tilrettet
en del C-vogne fra Ålborg Privatbaner.
Symoba kulisser nr. 111 & skakte nr. 110 kan købes særskilt; se fanen Løsdele / Personvogne.
Der er fremstillet små pladeætsninger til hjulenes pinollejring, som giver forbedrede
løbeegenskaber. Pladeætsningerne loddes på bagsiden af hjulgaflerne og de ses ikke udefra.
Undervognen vil bl.a. kunne anvendes til:
· AHB C 44-45 (Dråbelejer, 1,2 m endeperroner)
· FFJ C 5-12 (Dråbelejer, 1,2 m endeperroner)
· SB C31-32 og B 11-13 samt post-personvognen D51. (Dråbelejer, 1,2 m endeperroner). (B-vognene ombygget til lukkede endeperroner, der har fuld bredde ved vognkassen)
· NFJ C29-30 (Rullelejer, 1,2 m HBS - HV lign. endeperroner og låger)
· HHJ C 29 (Dråbelejer, 1,2 m endeperroner)
Det er muligt at bruge
undervognen til adskillige andre Privatbanevogne.
Fx kan den benyttes under de mange ens TKVJ-vogne (Rullelejer og henholdsvis Dråbelejer, 1,2 m endeperroner)
Fx også de 3 KRB-vogne (Dråbelejer, 1,2 m endeperroner).
Hvis man udelader sprængværk og placerer bremsebuk toiletrør og kakkelovn samt
vælger lejer iht. forbillederne.
Se fotos af den halvfærdige vogn





