Scandia C-standardundervogn med 1,20 m endeperron til privatbanernes 2-akslede C-vogne med akselafstand 7,22 m, længde over puffer på 12,99 m
Byggesættet består af ætset bundplade med akselgafler, bremser, trin, åbne endeperroner , messingprofiler og støbte detaljer, som fjedre med dråbelejer eller rullelejer, kakkelovn , den egenartede Aalborg-kokskasse, bremseslanger, håndbremsen samt toiletrør.
Undervognene benyttedes i talrige leverancer, jf. nedenfor.
Byggesættet er dog først og fremmest tilrettet
en del C-vogne fra Ålborg Privatbaner.
Symoba kulisser nr. 111 & skakte nr. 110 kan købes særskilt; se fanen Løsdele / Personvogne.
Der er fremstillet små pladeætsninger til hjulenes pinollejring, som giver forbedrede
løbeegenskaber. Pladeætsningerne loddes på bagsiden af hjulgaflerne og de ses ikke udefra.
Undervogns ætsningen kan anvendes til:
Mange 2-akslede passaservogne til Privatbanerne - ses på - Jernbanen. DK
Læs: Lokomotivet August 2012nr. 109 /27. Årgang . Tabel side 13 => Data for Scandia 2-akslede vogne til Privatbanerne .
Tidsskriftet Lokomotivet - Signalposten.dk
Det er muligt at bruge
undervognen til adskillige andre Privatbanevogne.
Fx kan den benyttes under de mange ens TKVJ-vogne (Rullelejer og henholdsvis Dråbelejer, 1,2 m endeperroner)
Fx også de 3 KRB-vogne (Dråbelejer, 1,2 m endeperroner).
Hvis man udelader sprængværk og placerer bremsebuk toiletrør og kakkelovn samt
vælger lejer iht. forbillederne.
Se fotos af den halvfærdige vogn